tisdag 28 februari 2012

Fine weekend and a lot of bargain founds

 I lördags åkte vi på loppis (ovanligt va) för att leta efter ett köksbord till mig. Jag fyndade en fin väska för 30 kr och massa tavelramar. Två med kort i på en gammal tjej och kille från förr som jag tyckte var mycket tjusiga!

 Jag fyndade även denna fina golv lampa för 60 kr!!!
I lördags strosade vi runt på Ikea (jag, ganska rejält bakis efter gårdagens fest hos min vän, och efter 4 timmars sömn) men efter detta så mådde jag ganska så mycket bättre. Tacka gud för mat!
 Bakis Jossan.
 Gick sedan på Lagerhaus och köpte fina rosa burkar, durkslag och decilitermått. De rosa handdukarna är också från ikea.
 Och idag då. Jo, jag och mamma gick ner till källaren för att plocka upp grejer inför flytten. Och då hittar jag den här, helt från ingenstans och mamma utbrister "Oj just det! Mormors gamla sybord. Den hade jag glömt bort!".. jag står typ såhär ":O" i en kvart. Titta så fint!!! Jag ska ha det som nattduksbord :)
 Det finaste är nog att det står Svea målat i och '1945'. Åh <3 RIP mormor!! <3
Mina fina äppletstolar som ska fixas till! Äppletstolar gjordes tydligen på 1910,20 och 30-talet i Sverige. Vet dock inte om mina är så gamla eller om de är "nygjorda". Ser ganska så gamla ut i alla fall :)



Some bargains I found this weekend. A new little bag, frames and a pretty lamp! Everything was very cheap. I finally found my kitchen table as well. Not that nice though, I have to paint it a bit. We went to Ikea as well and I ate meatballs with mash, yummy.
Mum and I went down to the basement today to pick some stuff up, and we found my grandmas old sewing table, my mom just FORGOT to tell me it was there! It's so pretty. And it says "Svea, 1945" inside of it :) Love it so much! And then a picture of my two chairs that I'm going to fix. These type of chairs were made in 1910's, 20's and 30's in Sweden. Don't know if mine are that old though. But they look quite old :)

Lots of Love
Josefine x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar