onsdag 15 februari 2012

Presentation

Josefine.

Så, en liten kort presentation om mig då! Jag är en tös på 23 år som bor hemma med min kära mor i förorten Vällingby i Stockholm. Jag jobbar som personlig assistent och funderar och funderar på vad jag vill göra framöver. Jag drömmer om att ha alla pengar i världen så jag kan köpa mig exakt den garderoben jag vill ha. Jag jobbar på den just nu. Vintage är ju det jag brinner för så min dröm är ju att ha en garderob enbart med vintage kläder, typ i alla fall. Jag kom in på spåret vintage tror jag för några år sen, det började med att jag i nian blev förälskad i Dita Von Teese. Då var det främst 50-talet jag tyckte om. Sen har det utvecklats och gått ännu längre bakåt i tiden. Nu är 50-talet det årtionde jag tycker om minst! Dock vågade jag inte klä mig så 'vintage' som jag ville på den tiden. Jag har blivit mycket inspirerad av en av mina närmaste vänner som är grym på att sy och kan mycket om stil! Samt bloggar, folk på stan och gamla hollywood stjärnor! 20 och 30-talet är det som ligger mig närmast hjärtat.
Jag har dock alldeles för lite sådana kläder och kämpar ständigt med att få den perfekta basgarderoben som sagt, då jag ska försöka att inte köpa så mycket fina 30-tals gala klänningar osv, utan mer 'day dresses'.  Har även snöat in mig på brudklänningar just nu. Oerhört fint tycker jag.
Vilket är erat favorit årtionde? Skriv gärna! :)

So, a short presentation of me then! I am a 23 years old lady (haha, sounds like I'm old) who lives home still with my dear mother in the suburb Vällingby in Stockholm. I'm working as a personal assistant right now, but are really thinking about what I want to do in the future. I dream of having all the money in the world so that I can buy clothes and collect the perfect wardrobe! I'm working on it right now. Vintage is what I am passionate about so my dream is to have a wardrobe with only vintage clothes, sort of. I started to like vintage a few years ago, but I didn't really have the curage to dress myself as vintage as i wanted. It started in 9th grade when I fell in love with Dita Von Teese. It was mainly in to the 50's then. Since then I started to go back in time even more and research alot about the other eras. Now the 50's is the decade I like least! I have been very inspired by one of my closest friends who's got talent in sewing, and knows a lot about style! I've also been inspired by blogs, Streetstyle, and the old hollywood stars! Now the 20's and 30's are my favourite eras  . I have, however far to little clothing that I would love to have though, I must buy more 'day dresses' and not gowns and such things (even if they are fabolous), clothes that I can use at a daily basis is much more needed. I'm very passionated about wedding dresses at the moment. And I love hats, I'm starting to buy my own little collection. I've only got like 8 hats so far :(
Which era is your favourite?


Lots of Love! xxx
Josefine 

1 kommentar:

  1. Hej Josefin! Själv är jag fortfarande efter 20 år insnöad på några få årtionden från 1947-till typ 1958...
    Jag älskar även 30 och 20 tal men dessa siluetter klär mig inte alls, så därför bär jag det inte..
    Jag fick inte modet att klä mig i det jag älskade helt ut förens jag var ungefär 24-25 och det är ju 10 år sedan nu. Innan jag började känna att det var iko att klä sig head to toe i vintage i vardagen hade jag väl något tillfälle då och då på bröllop och fester då man kunde ha en vintage 50-tals klänning och inte känna sig som en främmande fågel.
    Tack för att du kommenterade på min blogg! Jag har bokmärkat din blogg nu så jag hittar tillbaka.

    SvaraRadera