fredag 23 mars 2012

Occult, Spirits & Possessions

Jag tänkte berätta om ett intresse jag har, ett ganska så udda intresse kan man tycka. Jag är typ sjukt intresserad av ockulta ting, andar/spöken, demoner, exorcism, häxor.... saker som har med det paranormala att göra. Det började typ i lågstadiet då jag och mina kompisar lekte "anden i glaset" , vilket aldrig fungerade för det alltid var någon som flyttade på glaset. Men på senare år har jag fått det bevisat att det fungerar, bla när jag och min kära vän Sanna fick kontakt med hennes vän som precis hade gått bort. Det var sjukt, varken jag eller Sanna fattade någonting! Att vi genom ett papper med bokstäver på, plus lite ljus kunde få kontakt med någon död. Men det fungerade! Lätt för mig att säga, och svårt för er att tro på kanske. Det är väl bara jag och Sanna som kommer veta det vi vet liksom. I alla fall. Sen så snöade jag in mig på exorcism också efter att ha sett alla dess filmer, sjukt jävla läskigt.. men sjukt jävla intressant för det! Jag såg "Devil inside" på bio häromdagen, trodde jag skulle skita ner mig i biostolen!!

 Undra om man kan gå någon kurs och lära sig sånt här? Skulle vara himla intressant.
Förövrigt måste jag få tag på en riktig ouija bräda! ahhhh.


Får typ rysningar av denna bild, så sjukt vacker!

So, I have a passion for Occult tings, ghosts/spirits, witchcraft, witches, demons and exorcism. It all started when I was in primary school when my friends and I played this game called "anden i glaset", It didn't work, because some one always moved the glass. But when I became older (a few years ago), Sanna and I played it and it worked! We got contact with one of Sannas friends who passed away recently. It was so bloody scaring but yet so cool, we could actually speak with him through a paper with letters on and some lights... so freaky and wierd. Easy for me to say though, and pretty hard for you guys to belive maybe.
After I watched the Exorcist for the first time I got hooked, bloody scary but I truly love it. I don't know how but in someway I beliv those things can happen. And I love all of those exorcist movies, I watched "Devil inside" yesterday at the movies and I was about to shit my pants I say! oh my god.

Lots of Love
Josefine xx

1 kommentar:

  1. Du kan studera exorcism via Teologi, är du duktig i ämnet får du ta ett år i Regina Apostolorum (Rom). Det finns inte många som jobbar med yrket i Sverige, men de få som gör det har ugnefär ett fall var tredje månad.

    Det är inte en frågan om exorcism samt besatthet är på riktigt eller inte. Att det händer vet man. Den stora frågan är om det har psykologiska kopplingar, eller är det något som vi inte kan förklara ännu.

    Personligen efter både studerat och deltagit vid en excorism tror jag på att det är psykologist, mycket starkt knuten till det undermedvetna.

    Andar och dylikt tror jag har med vårat magnetfält att göra (electromagnetic field,). Ett fortfarande väldigt okänt område för människan, men att vi samt många andra djur har ett magnetfält runt om oss vet man. Skillnaden mellan oss och t.ex. en haj är att hajen har lärt sig att använda det på unika sätt (en haj kan känna av exakt hur du mår på ett långt avstånd)

    Mycket av det ockulta såsom att Läsa tankar, läsa ens känslor, flytta på objekt, eller se "spökliga" händelser som ett glas som flyttas skulle kunna förklaras med undermedvetna rörelser i vårat magnetfält. Tänker du efter så har många olika religioner samt ockulta forskningar många gamla "knep" för att ta kontakt med de döda. Oftast är knepen ganska löjliga om du kollar på det från ett tredje perspektiv. Ett ljus, ett glas, och bokstäver. Det är inte så mycket verktygen du använder, utan det handlar om att bygga förväntning, och har du tur så händer det saker runt om dig, men det är mycket möjligt att det är du eller din vän som skapar det, utan att ni ens är medvetna.

    Det finns teorier om att människan är det enda djuret som kan slå ihop magnetfält pga vårat medvetna, och med det skapa enorma energi-rika krafter... vilket skulle förklara Paganismen's seanser och de mytomspunna krafterna som ska ha skett i Egypten.

    Lycka till!

    SvaraRadera