söndag 4 mars 2012

Result of the Apartment

Har äntligen fått någorlunda ordning i lägenheten, så jag tänkte dela med mig av lite bilder på den! :) Enjoy

 Lilla matplatsen. Blev himla mysigt tycker jag! ursäkta alla sladdar som syns. Har för jävligt mycket sladdar i hela lägenheten men det får jag fixa den dagen jag har cash igen ;)
 Det lilla köket!
 Har fyllt mina Cupcakes burkar med kakao, pärlsocket och vaniljsocker. Och de fina rosa burkarna med socker och té. Himla tjusig och bra förvaring.
Lite pasta i de stora burkarna, min fina té kanna. Och min fina oljeflaska jag fick av min vän Andreas som har gjort den alldeles själv! Sen en fin bok med 1001 recept på cupcakes, som jag inte använt mig av än!
 En liten balkong har jag också! Med dörr från köket.
 Sänghörnan! Har hängt upp två hattar där och sen är det tänkt att jag ska hänga upp en fet stor tavla på Theda Bara eller kanske Marie Doro. Eller bäst av allt; båda! Sen så ska jag även sätta upp någon skena i taket så jag kan ha draperier runt sängen i något fint tyg. Och en sängkappa måste jag definitivt ha då min säng e gammal och skitig. Blä
 Soffhörnan! Här ska fler tavlor upp sen :)
Det är bilder på min mammas mormor, morfar, farmor och farfar! Samt en bild på Jean Harlow och en som jag målat!
 Tv hörna och liten sittplats!
 Fina byrån som en vacker dag (tyvärr) ska ersättas med ett fint gammalt toalettbord. Sen när jag bor större ska jag självklart ha båda framme!
 Le toilet, hehe
 Min ganska så tråkiga och fula hall


So, I've been busy all week fixing the apartment. It looks quite fab right now I must say. Thanks to my lovely friend Jens who helped me a lot. I wouldn't manage to do it on my own. When I'm ALL done with the apartment (when I've got money again, eheh) I will fix a little bit with the bed area. I'm going to put up two big pictures of Marie Doro and Theda Bara (of course) and hang up a drapery thing in some nice fabric around the bed. And then buy a nice old dressingtable and have it where I have my chest of drawers right now (which i love but a dressingtable will be more essential there for me)..
You like it?

Lot's of Love
Josefine xx

1 kommentar:

  1. Åh, ser supermys ut! Lampan bredvid soffan är jättefin. Och jag har nästan en likadan byrå, fin men så himla stor och svårmöblerad mot mina nätta 50-talsmöbler.

    sv: Haha, lite halva grejen med mina "jag har ätit inlägg" är att folk ska bli hungriga och boostade med inspiration till att laga mat!

    SvaraRadera