måndag 26 mars 2012

Saturday bargain founds and other treasures

 Min nya klänning jag fyndade på erikshjälpen i lördags.
 Lite fel skärning för mig dock, så mamma ska hjälpa mig att ändra om klänningen eller göra om den helt till en blus.
 En blus köpte jag självfallet med. Krag galen? jag? ehehe
Skorna! Lite gammeldags style på dem, typ 40-taliga. Fast dem är ganska så moderna tror jag. Men vad gör det, super fina ändå.
 Fiskgryta á la Jossan. Sanna var mycket nöjd!
Sen bjöd jag på lite godis som efterrätt i min fina jordgubbsskål. Har små sådana också, mer om det i ett annat blogg inlägg :)
 Dagens frisyr. Oftast när mitt hår är skit så gör jag denna uppsättning. När håret är lockigt blir det snyggast tycker jag :) Och denna frisyr funkar alltid!
Traska hem från jobbet! Jag fyndade även en brun liten vårjacka. Lite för 60-talig eller så kanske för min smak (den är ganska så kort också) men.. vad gör det. 99 kr och jag behövde verkligen en vår jacka. Den är i brun fin färg i alla fall. Dock ska jag leta efter en lång kappa, kanske i duvblått sen :)
förövrigt ser det ut som om jag har spya på min vänstra sko eller nåt, vettefan vad det är för något!
Hej Leo du glömde din mössa här!

ps. Bilderna på oss som togs av duktiga Johanna väntar vi fortfarande spänt på, så ni inte tror att vi glömt att dela med oss av dem. För det har vi inte minsann. De kommer komma upp här på en gång så fort vi får dem :)

Some of my latest instagram shots. Some bargains I found last Saturday, a cute dress with bow a pattern and a pretty white blouse with a lace collar. I just love collars, can you tell? haha.
A picture of my new shoes in more detail. Love them
Sannas friend Leo forgot his cap at my place. Haha, I had such a great time at the pub with Sanna, Saiman, Leo and Madde. Leo and Madde are definetely my new favourite mates!! Love you guys.


Ps. The pictures that lovely Johanna took of us are we waiting for still, so you guys don't think we forgot to share them with you 'cause we're going to, we promise!
Lots of Love
Josefine xx


3 kommentarer:

  1. Love that dress! So adorable. Plus your hair is super cute, too. :)

    xoxo,
    Laura
    http://lauraisthriftingthroughlife.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Åh jag vet, de ligger öppnade i lightroom i alla fall!

    SvaraRadera