måndag 30 april 2012

Happy birthday mum!

Blouse - New, charity shop
Trousers - charity shop
Shoes - charity shop
Bag - charity shop
Lipstick - Mac's 'Ruby woo'

Såhär såg jag ut igår när jag spatserade hem till mamma för födelsedags middag. Hon fyller visserligen år idag men vi bestämde för att fira henne igår. Och lika bra var det för igår när jag kom hem blev jag dunder förkyld så nu ligger jag här under täcket med mina snor papper, drickandes litervis med té.
Synd är det, det är ju så underbart väder ute!
Just det, jag tycker jag fick till mitt hår jävligt fint igår! Lockarna blev faktiskt perfekta, jag som tycker att de aldrig blir det på mitt hår. Jag använde mig utav hotsticks, som jag köpte på ebay. Dum som jag var, engelsk kontakt ju så jag kan inte värma dem. Kör på svala! Tar dock jävligt lång tid då, om man kör med dem i fuktigt hår. Får gå med dem i en hel dag typ. Men det är det värt, när det blir sådär fint resultat!
Även om 20 och 30-talet är mina favorit epoker så tycker jag inte att jag passar i 20-30'tals frisyr lika mycket som 40 och 50-tal. Det kanske bara är jag men jag tycker mitt ansikte blir typ mycket större och så. Vad tycker ni? Dock älskar jag dessa frisyrer på andra.

So, this was my look for yesterday when I headed home to mum's to celebrate her birthday. Well her birthday is today but we decided to celebrate her yesterday instead, thank god for that. 'Cause now I've got a cold, feel so ill :(
Look at my hair by the way! I finally got some really nice curls going on. I'm always complaining that I can't do anything with my hear. I CAN! yes! I used hot sticks. BUT, I bought them on ebay for no money at all. And realized it's an english plug, so I cant heat them. I use them cold instead on damp hair. But my hair is so thick so it takes forever for them to dry. But it's worth it! I love the curls.
Not as frizzy as when I'm doing 1920's and 30's hair with another method. Even though the 20's and 30's is my favourite eras, I must say I don't fit in that sort of hairstyle they had. As in 40's and 50's hair. Or is it just me? what do you think? I think my head gets bigger or something. I love 20's and 30's hair on other people though, it's just on me... I don't know

Lots of  love
Josefine xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar